Τίτλος Σχεδίου: Digitally Present, Physically Active
Φορέας Υλοποίησης: Youthmakers Hub
- Σύντομη περιγραφή σχεδίου
Το “Digitally Present, Physically Active” υλοποιήθηκε από τον Δεκέμβριο του 2021 έως τον Νοέμβριο του 2022 από ομάδα νέων του οργανισμού Youthmakers Hub. Το σχέδιο ευαισθητοποίησε τους συμμετέχοντες σχετικά με τη σημασία της ισορροπημένης διατροφής και τις διάφορες ευεργετικές της επιπτώσεις στο σώμα και την ψυχική υγεία, ακολουθώντας την προτεραιότητα του προγράμματος Ευρωπαϊκό Σώμα Αλληλεγγύης για τη βελτίωση της σωματικής και ψυχικής υγείας. Στο πλαίσιο του σχεδίου, υλοποιήθηκαν 2 καμπάνιες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μια ανοιχτή συζήτηση και ένας διαγωνισμός στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Συγκεκριμένα οι δράσεις ήταν τα εξής: Let’s Move | Fitness Campaign, Nutrition & Exercise Tips, Let’s talk about Health, Question the Nutritionist, I am Healthy, Are you?.
- Ποιοι συμμετείχαν
Ο οργανισμός Youthmakers Hub αποτελεί σημείο συνδημιουργίας νέων ανθρώπων με όρεξη για υλοποίηση σχεδίων, τα οποία έχουν ως στόχο την βελτίωση της κοινωνίας. Τα μέλη του σχεδίου έχουν συνεργαστεί και σε προηγούμενα σχέδια του οργανισμού και είχαν συμμετάσχει σε διάφορες δραστηριότητες του οργανισμού που έχουν πραγματοποιηθεί διαδικτυακά και διά ζώσης. Tο σχέδιο επικεντρώθηκε σε νεαρά άτομα ηλικίας 18 έως 35 ετών που σκοπεύουν να αλλάξουν τον τρόπο ζωής τους υιοθετώντας τη φυσική δραστηριότητα και πρακτικές υγιεινής διατροφής. Πρόκειται για 495 συμμετέχοντες που παρακολούθησαν το Let’s talk about Health και ένα Outreach 4671 ατόμων στις καμπάνιες που δημοσιεύτηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι συμμετέχοντες παρακολούθησαν απο 21 πόλεις της Ελλάδας, εκ των οποίων οι 8 είναι απομακρυσμένες. Ο μέσος όρος ηλικίας ήταν τα 25 έτη και το 70% των συμμετεχόντων ήταν γυναίκες.
- Στόχοι σχεδίου
Το σχέδιο είχε τους εξής στόχους:
- Να παρέχει στους συμμετέχοντες συγκεκριμένες πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο βελτίωσης της διατροφής τους σε καθημερινή βάση.
- Να ενισχύσει την ψυχική και σωματική υγεία των συμμετεχόντων, προωθώντας συμβουλές υγείας
- Να μειώσει τις επιπτώσεις των διαδοχικών lockdown στην υγεία των νέων και να τους βοηθήσει να μεταβούν με ασφάλεια σε έναν ψηφιοποιημένο κόσμο.
- Να καλλιεργήσει μια νοοτροπία «Μαθαίνω να μαθαίνω» σε θέματα υγείας.
- Να ενθαρρύνει τους συμμετέχοντες να γίνουν πολλαπλασιαστές του υγιεινού τρόπου ζωής και των πλεονεκτημάτων του.
- Περιεχόμενο σχεδίου
Το σχέδιο είχες ως στόχο να καλλιεργήσει τη σημασία της υιοθέτησης ενός υγιεινού τρόπου ζωής, που αποτελείται από μια δια βίου υγιεινή διατροφή και συνεχή σωματική δραστηριότητα, τα θετικά αποτελέσματα της οποίας θα πολλαπλασιαστούν από τους συμμετέχοντες στην τοπική κοινωνία. Το γεγονός ότι το σχέδιο εστιάζει σε νέους μεταξύ 18 και 35 ετών μας δίνει μια κατάσταση διπλής όψης. Από τη μία πλευρά, οι νέοι έχουν την ικανότητα να βελτιώσουν τη ρουτίνα τους, αγκαλιάζοντας τις σωματικές δραστηριότητες και τις υγιεινές διατροφικές συνήθειες. Από την άλλη, λόγω των πολυάριθμων ευθυνών που έχουν οι νεότεροι, είναι πραγματικά εύκολο να παραμελήσουν την ψυχική και σωματική τους ευεξία. Το σχέδιο αυτό λειτούργησε καταλυτικά στην τοπική κοινωνία, παρέχοντας τις απαραίτητες γνώσεις και συμβουλές για τη βελτίωση της φυσικής κατάστασης των νεών. Ο στόχος ήταν να αποδεχτεί κανείς το σώμα που έχει και να εργαστεί για μια καλύτερη εκδοχή του. Όλα τα προαναφερθέντα επιτεύχθηκαν μέσω διαφόρων δραστηριοτήτων, συμπεριλαμβανομένων μιας ανοιχτής συζήτησης ενός διατροφολόγου, μιας ψυχολόγου και ενός γυμναστή για τους μύθους που επικρατούν για το εσωτερικό και εξωτερικό μας κόσμο. Επίσης δημιουργήθηκαν καμπάνιες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με στόχο να δώσουν συμβουλές στους νέους για τη διατροφή και το σώμα τους.
- Αντίκτυπος σχεδίου
Αυτό το έργο έχει μακροπρόθεσμο αντίκτυπο, ενδυναμώνοντας τους συμμετέχοντες και εμπνέοντάς τους να ζήσουν πιο υγιεινό τρόπο ζωής. Το σχέδιο επικεντρώθηκε σε νεαρά άτομα ηλικίας 18 έως 35 ετών που σκοπεύουν να αλλάξουν τον τρόπο ζωής τους υιοθετώντας τη φυσική δραστηριότητα και πρακτικές υγιεινής διατροφής. Οι νέοι ανέπτυξαν μια ποικιλία ψηφιακών δεξιοτήτων που χρειάζονταν τόσο πολύ μέσω των εκπαιδευτικών σεμιναρίων του έργου, ενώ ταυτόχρονα ένιωσαν να ακούγονται. Πρόκειται για 495 συμμετέχοντες που παρακολούθησαν το Let’s talk about Health και ενα Outreach 4671 ατόμων στις καμπάνιες που δημοσιεύτηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι συμμετέχοντες παρακολούθησαν από 21 πόλεις της Ελλάδας, εκ των οποίων οι 8 είναι απομακρυσμένες. Ο μέσος όρος ηλικίας ήταν τα 25 έτη και το 70% των συμμετεχόντων ήταν γυναίκες.
Παρακάτω μπορείτε να βρείτε τα εξής:
- Ενημερωτικό φυλλάδιο (flyer) του σχεδίου
- Social Media Campaigns: Let’s Move | Fitness Campaign & Nutrition & Exercise Tips
- YouTube Playlist Digitally Present, Physically Active| An ESC Project by Youthmakers Hub με 1 σύντομo βίντεο διάχυσης των αποτελεσμάτων των δραστηριοτήτων του σχεδίου.